Welcome to Sartre High

When starting your secondary education, you have already learned English for four or even more years, and you know that 380 million people in the world have learned English as a child, often as their mother tongue, but more than a billion people have learned this language as adults.
So English is the second most common language after Chinese.

Die Schülerinnen und Schüler erhalten im Englischunterricht Einblicke in verschiedene Kulturen, erfahren Interessantes über Großbritannien, die USA, Australien, Kanada und Indien und beschäftigen sich sowohl mit Sachtexten als auch mit literarischen Texten.
Jährliche Projektreisen auf die Britischen Inseln vermitteln den Schülerinnen und Schülern einen authentischen Einblick in das Leben und die Kultur Großbritanniens.

Do not hesitate any longer!
Join Sartre High – learn and have fun.

Leistungskursbeschreibung Englisch